SAHİH-İ BUHARİ’DEN HADİSLER
Sevgili Dostlarım, Abdullah Feyzi Kocaer’in tercüme ettiği “ Sahihi- Buhari Muhtasarı Tecrid-i Sarih “ ( 2226 Seçilmiş Hadis ve Açıklaması) Hadis kitabından kısa, öz ve güncel hayatımız ilgili olanlardan bazılarını zaman zaman paylaşacağım. İşte bugün birkaç tanesi:
AMELLER NİYETLERE GÖREDİR
“ 1) Ömer b. Hattab (r.a.) : Rasulüllah (s.a.v.) : “ Ameller niyetlere göredir, herkese niyet ettiği şey vardır. Bu nedenle kimin hicreti, elde edeceği dünyaya veya evleneceği bir kadına ise onun hicreti, hicret ettiği şeye olur.” (S:21)
İSLAMIN BEŞ ŞARTI
8.) İbni Ömer (r.a.) , Resulullah ( s. a.v.): İslam beş temel üzerine kurulmuştur: Allah’tan başka ilah olmadığına Muhammed ‘in Allah’ın elçisi olduğuna şehadet etmek, namaz kılmak, zekatı, haccı ve ramazan orucunu yerine getirmektir. “(S:28)
(Bu hadisimizde de yüce dinimizin kurulduğu temelleri öğrenmekteyiz.)
İMAN VE HAYA; HAYA İMANDANDIR
9-Ebu Hureyye (r.a.)’dan. Hz. Peygamber ( s.a.v.) : “ İman altmış küsür şubedir. Haya da imandan bir şubedir.” buyurmuştur. (S:28)
( Hadiste sözü edilen iman şubelerinden maksat, imanın amel olarak hayattaki tezahürüdür.)
MÜSLÜMAN VE MÜHACİR NASIL OLMALI?
10- Abdullah b. Amr (r.a.) dan Peygamber ( s.a.v.) : “ Müslüman, Müslümanın elinden ve dilinden güvende olduğu/ kurtulduğu kimsedir, muhacir de, Allah’ın yasakladığı şeyleri bırakan kimsedir. “ buyurmuştur.(s:28)
( Muhacirin anlamı, bir yeri veya bir şeyi terk eden , bırakan kimsedir. )
HANGİ MÜSLÜMAN EN ÜSTÜNDÜR?
11- Ebu Musa (r.a.) anlatır: “ Ey Allah’ın Rasulü, hangi müslüman en üstündür? “ dediler. O da: “ Müslümanların elinden ve dilinden güvende olduğu/ kurtulduğu kimsedir.” buyurdu. (S:28)
Kaynak: Abdullah Feyzi Kocaer, SAHİH-İ BUHARİ, Muhtasarı Tecrid-i Sarih, Yeni Şafak Gazetesi Kültür Armağanı, Hüner Yayınları, 1. Cild. 2004
Not: (.......) arasındaki açıklamalar yazara aittir. Hadislerin hemen başındaki sayılarda yazarın kitabında hadislere verdiği sayıdır. Ayrıca hadislerin üstündeki büyük harflerle yazılan başlıklar ( örnek: AMELLER NİYETLERE GÖREDİR gibi) bana aittir.